امروز : پنج شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۱ - 18 شوال 1443
- رابطه بین اندیشه و انگیزه
- عوامل انحطاط جامعه اسلامی
- تحلیل توبه از نظر روانی
- عاشورا و عوام زدایی
- شفاعت:قسمت پنچم
- یهود و رسانه:۱۱
- شبهه کشتار امام زمان
- شفاعت قسمت ۳
- موعود در ادیان قسمت دوم موعود درآیین مسیحیت
- یهود ورسانه ی ۸
- قدس آزاد خواهد شد
- آیین یهود ۱
- حکمت و دلیل حرام بودن شراب
- حق الناس
- یهود و رسانه ۱۳
- یهود و رسانه:۱۲
- شفاعت:قسمت چهارم
- یهود و رسانه قسمت ۱۰
- موعود درادیان قسمت سوم موعود درآیین زرتشت
- یهود و رسانه قسمت۹
- مضرات چشمچرانی
- تصدیق اسلام یا تحمیل اسلام
حکمت حرام بودن زنا
بسم الله الرحمن الرحیم مسئله زنا چرا زنا حرام است؟ زیرا درجسم و روح فرد زنا کار اثر منفی به جا میگذارد و همچنین در اجتماع که شامل خانواده ،فامیل،آشنایان و مرتبطان می شود اثر منفی میگذارد. اثرات منفی زنا در روح و جسم فرد: ۱٫بیماری در خود فرد:سرد مزاجی زن و مرد نسبت به […]
بسم الله الرحمن الرحیم
مسئله زنا
چرا زنا حرام است؟
زیرا درجسم و روح فرد زنا کار اثر منفی به جا میگذارد و همچنین در اجتماع که شامل خانواده ،فامیل،آشنایان و مرتبطان می شود اثر منفی میگذارد.
اثرات منفی زنا در روح و جسم فرد:
۱٫بیماری در خود فرد:سرد مزاجی زن و مرد نسبت به هم و در نتیجه از هم پاشیدن نظام خانواده وعدم محبت به فرزند نامشروع.
۲٫بیماری های روانی و آمیزشی.
۳٫اثرات آن در فرزند نامشروع:فرزند از محبت پدر و مادر محروم میشود،در نتیجه به طرف خشونت و جنایات میرود.
اثرات منفی آن در اجتماع:
۱٫نظام خانواده به هم می ریزد.
۲٫رابطه ی فرزند و پدری مجهول یا مبهم میماند چرا که:از عواقب شوم زنا اختلاط میاه(مخلوط شدن منیها و معلوم نشدن صاحب آن)و به هم خوردن نسب است.
۳٫به هم خوردن موارد ارث:یعنی ممکن است فرزند نامشروع که حقی از ارث پدر دارد،به حق خود نرسد.
۴٫زنا کاران معمولا فرزند خود را سقط میکنند که این کار با شرایطی قتل نفس(فرد زنده)به حساب میآید.
۵٫برخی مسئولیت های اجتماعی و ضرر به جامعه توسط فرزند نامشروع:
فرزند نامشروع ممکن است در پست مرجعیت تقلید یا قضاوت دربیاید و این خود زیان بار است،زیرا بی تردید عاقلانه نیست که این مسئولیتها یعنی سروکار داشتن با افکار،عقاید،اموال ،نوامیس و جان مردم به دست چنین افرادی داده شود حال آنکه نسبت به دیگران،تمایل بیشتری به گناه دارند.
دادن این مسوئلیت های حساس به دست افراد عادی و مشروع هم جایز نیست مگر آنکه علاوه بر علم،دارای عدالت و مصونیت اخلاقی هم باشد.
امام علی علیه السلام در نامهای به مالک اشتر که او را به فرمانداری مصر فرستاده بود می نویسند:
ثم اختر للحکم بین الناس افضل رعیتک فی نفسک.نهج البلاغه.ص:۱۳۰چاپ مصر با شرح محمد عبده.قاضی را از شریف ترین و بهترین افراد ملت خود انتخاب نما.
انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا.سوره انسان
ما راه را به او نشان دادیم یا حق نعمت را به جا میآورد و شکر میکند ویا کفر میورزد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
جناب ببری
از لحاظ روانشناسی مرد میتونه چند زن داشته ولی زن نه،زن دوست داره به یک فرد عشق بورزه،زن نیاز به یک حمایت داره و دوست داره پشتش به یکی گرم باشه،اگه بگی می شناسم کسی که به چند مرد عشق میروزه باید بدونی که اون شهوت هست نه عشق به شوهر.
در مورد فرزند حا۱ل از این عمل باید گفت که به یکی که فرزند هست داره ظلم میشه،همچنین به ارکان مدینه فاضله که از افراد صالح تشکیل میشه ضربه میخوره.
دلایلتون قانع کننده نیست همش از فرزندی که در ین رابطه صوت می گیرد هرف می زنید خوب چه اشکالی داره یه زن با شخص دیگر رابطه برقرار کنه و بچه دار نشه یا اصلا چرا نمبشه یه چند چند شوهر داشته باشه ولی یه مرد می تونه داخل دین ۴ زن داشته باشه و نمی دونم صیغه هم کنه لطفا اون داستان رو تعریف نکنید که می شهاون مشکل رو با دی انای برطرف کرد
سلام
احسنتم ……