قران کریم:
۞در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ ۞
Friday, 3 December , 2021
امروز : جمعه, ۱۲ آذر , ۱۴۰۰ - 28 ربيع ثاني 1443
  پرینتخانه » معاد تاریخ انتشار : 04 سپتامبر 2019 - 12:23 |

معاد در تورات و انجیل

معاد درتورات و انجیل هرچند درتورات جمله های صریحی درمورد روزقیامت واردنشده است. اماجمله های صریحی درباره زندگی پس ازمرگ درآن دیده  می شوداز باب نمونه : صریح ترین جمله ای که در عهد عتیق درباره معاد وارد شده است جمله ی زیر است: «میراننده و زنده کننده و زیرآورنده به قبر و بیرون آورنده […]

معاد در تورات و انجیل

معاد درتورات و انجیل

هرچند درتورات جمله های صریحی درمورد روزقیامت واردنشده است. اماجمله های صریحی درباره زندگی پس ازمرگ درآن دیده  می شوداز باب نمونه : صریح ترین جمله ای که در عهد عتیق درباره معاد وارد شده است جمله ی زیر است:

«میراننده و زنده کننده و زیرآورنده به قبر و بیرون آورنده از قبرخداوند است»(کتاب اول سموئیل ،فصل دوم،جمله ۶)

ازاین فراز بگذریم فرازهای دیگری به گونه ای روشن حاکی ازتحقق رستاخیز می باشد. برای نمونه به این فرازدقت کنید:

«مردگان توزنده خواهند شد واموات ما خواهند برخواست ای شماکه ساکنان درخاک هستید،ب یدارشده ترنم نمایید چون که شبنم تومثل شبنم گیاه است وزمین، اموات را بیرون خواهد انداخت.»(کتاب اشعیا،فصل ۲۶،جمله۱۹)

«معاد درعهد جدید»

سیروگردش درمحتویات اناجیل چهارگانه ما را به یک اصل مهم راهنمایی می کند وآن این که نه تنها حضرت مسیح، وجود رستاخیزرا، به طور زبانی تبلیغ کرده است، بلکه عملا به وسیله احیاءمردگان، نمونه ای ازرستاخیز انسان را به امت خود نشان داده است. برای نمونه به این فرازتوجه کنید:

«آیامطالعه ننموده اید آن چه ازخدا درباره برخواستن مردگان به شماگفته شده است وخدای ابراهیم و خدای اسحاق و خدای یعقوب منم و…»(انجیل متی،باب ۲۲،جمله های۳۲-۳۱)

دراناجیل به این هم اکتفا نشده است ودرباره بهشت و جهنم هم سخن به میان آمده است. ازدوزخ بطورمکررنام برده شده است.(انجیل متی،باب۱۶،جمله۸) ولی ازبهشت و نعمات آن کمترسخن به میان آمده است. آن هم به تعبیرهای حیات جاودان، ملکوت آسمان و….

امرمعاد علاوه براین که ازحیث عقلی وتجربی قبلا مورد بررسی قرارگرفت، درکتب الهی ولو پس از تحریف های فراوان بازقابل اثبات است و همان طورکه دیده شد صریحا به ان اقرارکرده اند واین امرقابل انکارنیست.

منبع:الهیات ومعارف اسلامی(آیت الله سبحانی)ص۴۴۸تا۴۵۱بااندکی تغییر.

نویسنده : سید احمد افراه | منبع خبر : سایت فرهنگی ایران اسلامی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.